Az EQUILOR Alapkezelő a hazai pénzintézetek közül elsőként kínál ügyfelei egy részének teljeskörű Concierge szolgáltatást. Az EWO Concierge-t a klasszikus privátbanki szolgáltatás fölé pozícionált ún. Wealth Office ügyfelek vehetik igénybe – egy zárt, exkluzív „klub” tagjai, ahová 1 millió eurónak megfelelő vagyon a belépési limit.
Concierge vs. EWO Concierge
A Concierge magas presztízsű, személyi asszisztencia jellegű szolgáltatás, melynek keretében egy professzionális szolgáltató kiszervezi az ügyfél azon feladatait, teendőit és kötelességeit, ahol nem szükséges a személyes jelenlét.
Az EWO Concierge elsősorban exkluzív, egyedi és máshol nem elérhető lehetőségekre fókuszáló ún. "luxury concierge" szolgáltatás, ami magánszemélyeknek, cégeknek és vállalatoknak is rendelkezésre áll.
Az EWO Concierge a legmagasabb ügyféligényeket tartja szem előtt: bejutást VIP rendezvényekre, privát jet bérlési lehetőséget, luxusvitorlás- és yacht bérlést vagy éppen exkluzív utazások leszervezését, de akár a mindennapi, ismétlődő feladatok menedzselésében is segítséget nyújt.
Az EWO Concierge tehát sokkal több, mint személyi asszisztencia, ahol a kéréseknek csak a képzelet szab határt. De vajon kinek és pontosan miért lehet rá szüksége hazánkban?
Erre a két kérdésre keressük a választ Teremi Orsolyával és Kaczmarczyk Gáborral, az EWO Concierge diplomáciai tapasztalattal rendelkező tanácsadóival.
Nádházi Norbert, Equilor Wealth Office: Magyarországon viszonylag új szolgáltatásnak tűnik a Concierge, még a szűkebb, vagyonos réteg is most kezd ismerkedni közelebbről ezzel a fogalommal. Kik veszik igénybe és kiknek van rá egyáltalán szükségük?
Teremi Orsolya, EWO Concierge: Attól függ a Concierge melyik ágával kapcsolatban tesszük fel a fenti kérdést. A Hotel Concierge például hazánkban is több évtizedes hagyománnyal rendelkezik, és a Corporate Concierge sem ismeretlen a magasabb beosztású vezetők számára.
„A Personal- és Luxury Concierge esetében viszont helyes a fenti megállapítás, ezt a hazai HNWI és UHNWI ügyfelek, valamint a közvélemény is most kezdi el megismerni.”
Kaczmarczyk Gábor, EWO Concierge: A Concierge sokrétűsége miatt többféle élethelyzetben is képes előnyöket nyújtani, legyen szó vagyonos magánszemélyekről, vállalati vezetőkről vagy éppen cégtulajdonosokról.
„Szemmel látható az érdeklődés a Concierge szolgáltatás iránt, hazánkban egyértelműen a Personal- és Luxury Concierge iránti igény nő a legdinamikusabban.”
NN: Tudnátok konkrét példákat, kézzel fogható előnyöket mondani? Mi az, amit Concierge szolgáltatóval elérhet egy Wealth Office ügyfél, magánszemélyként pedig csak kevés eséllyel, netán sehogy?
TO: Egy Concierge szolgáltató kezében olyan kapcsolatrendszer van, amin keresztül az ügyfél minden tekintetben egy bizalmi körbe kerülhet. Bármilyen igény esetén „belsősként” tekintenek rá, nem új ügyfélként, kvázi idegenként. Olyan ajtók nyílnak meg előtte, amit pusztán a pénz képtelen megoldani.
KG: Gyakorlatilag egy elit, exkluzív klub tagja lesz azonnal, ami számtalan előnnyel jár.
„Nemcsak hamarabb nyílnak meg az ajtók mindenhol, hanem olyan ajtók is megnyílhatnak, ami másképpen soha. Nem beszélve a számszerűsíthető, azonnali anyagi kedvezményekről.”
NN: Túlzó lenne azt állítani, hogy egy bizonyos társadalmi szint felett „kötelező” vagy „elvárt” lehet a Concierge szolgáltatás igénybevétele?
TO: Szerencsésebb talán abból a szempontból megközelíteni ezt a kérdést, hogy egy bizonyos társadalmi szint eléréséhez, fenntartásához és menedzseléséhez hatékony eszköz lehet a Concierge.
KG: Ráadásul a Concierge segítségével nemcsak sikeresen és hatékonyan érhetjük el a magán- és üzleti jellegű céljainkat, hanem időt is megtakaríthatunk, amit szeretteinkkel tölthetünk a kötelező, monoton, időigényes feladatok helyett.
NN: A diszkréció itt nyilván alapfeltétel, de vajon a teljes inkognitóban való ügyintézésre is van lehetősége a Wealth Office ügyfeleknek? Egyáltalán életszerű ez az igény?
TO: Természetesen igen.
„Számtalan olyan élethelyzet létezik, ahol indokolt lehet a teljes inkognitó. Például egy filantróp igény esetében, ahol az adakozó szeretne anonim maradni – mondjuk a pénzösszeg mérete miatt.”
KG: De jó példa lehet az inkognitóra egy magánnyomozás megkezdése is, ahol a Concierge az ügyfelet csak a leginkább megfelelő, előzetesen már szűrt, netán ajánlott szakembernek mutatja be, fedi fel.
NN: Üzleti szempontokra is tudnátok pár életből vett példát említeni? Miért érdemes cégalapítóként vagy vállalatvezetőként igénybe venni az EWO Concierge-t, ha van házon belül saját személyi asszisztens?
TO: A Concierge a széleskörű kapcsolati tőkén keresztül mindig a vállalati vezetőket célozza. Ajánlásokra, diplomáciai eszközökre és sosem hideghívásokra támaszkodik. Ez rendkívül hatékonnyá tudja tenni a kapcsolatfelvételt és gyorsítani a döntéshozatalt. Erre önmagában a legrátermettebb, legprofibb személyi asszisztens is képtelen.
KG: További fontos szempont is lehet:
„Egy személyi asszisztens csak a cég ügyeivel foglalkozzon – maradjon előtte felfedetlen a vezető magánélete, vagyoni helyzete vagy családi életének részletei. Ezzel elkerülhetőek a pletykák, az adatok konkurenciához szivárogtatása és egyéb kellemetlenségek.”
NN: Ez legalább olyan személyes, bizalmi viszonyt feltételez az ügyfél és a szolgáltató között, mint egy Wealth Office tanácsadás. Mi alapján érdemes Concierge szolgáltatót, netán Concierge tanácsadót választani?
TO: A szimpátia és a közös nevező megtalálása rendkívül fontos szempont, e nélkül nem tud kialakulni teljes bizalom az ügyfél és a Concierge tanácsadó között soha. Előny lehet a diplomáciai tapasztalat.
KG: Egyetértek a fentiekkel, kiemelt szempont, hogy az ügyfél képes legyen elfogadni a tanácsadó személyét, aki bele fog látni a magánügyeibe – és alkalmasint nemcsak a felszínen, hanem akár mélyebben is. Tudni fogja milyen ízlése, szokásai és akár hiányosságai vannak.
NN: Miért pont EWO Concierge? Milyen érveket tudnátok felsorolni amellett, hogy egy pénzintézet Concierge szolgáltatását vegye igénybe egy ügyfél?
TO: Az EWO Concierge a hazai szolgáltatások közül az exkluzív kategóriába tartozik és kizárólag Wealth Office ügyfeleknek érhető el. Számukra viszont a pénzintézeti háttér csak felerősíti a fent említett előnyöket, hiszen egy normál Concierge ügyfélnél is magasabbra pozícionálja őket az ügyintézés során.
KG: Az EWO Concierge tehát egy kifejezetten HNWI és UHNWI ügyfelek számára kialakított exkluzív, egyedi, kényelmi szolgáltatás – a fókuszban kifejezetten az őket érintő, őket foglalkoztató kihívások megoldása áll. Szerintem rendkívüli előny és lehetőség az ügyfeleknek, hogy két bizalmi szolgáltatást is képes az EQUILOR Wealth Office, valamint a hozzá tartozó EWO Concierge házon belül elvégezni.