Ex Private Banking ügyfelek érvei az EQUILOR Wealth Office mellett

2022-ben hívta életre a 33 éves EQUILOR pénzügyi csoport Magyarország első Wealth Office szolgáltatását, amit a szakma egyik legrangosabb zsűrije rögvest Az év üzletágfejlesztője díj-jal jutalmazott.

A vagyon- és portfóliókezelésben jártas szakembereknek a zsűri döntése egyértelmű volt, hiszen az EQUILOR Alapkezelő csapata hazánkban elsőként tudta sikeresen implementálni a Wealth Office-t, ami minden félnek új távlatokat nyit és egyedi lehetőségeket kínál a magas vagyonnal rendelkező magánszemélyek portfóliókezelésében.

Wealth Office vs. Private Banking – mi a különbség?

A Private Banking tanácsadást és a Wealth Office szolgáltatást ma még sokan egymás szinonimájaként tartják számon – ami téves megközelítés! Bár valóban van néhány közös elem, a wealth office mégsem a privátbanki tanácsadás hangzatosan újracsomagolt vagy továbbfejlesztett változata.

Az EQUILOR Wealth Office alpesi- és angolszász gyökerekkel rendelkező, strukturálisan újragondolt, új és exkluzív pénzügyi szolgáltatás. De jöjjenek a tények, érvek:

  • korábbi privátbanki ügyfelektől, akik már az EQUILOR Wealth Office-ra váltottak
  • az EQUILOR Alapkezelő gondolataival kiegészítve, aki elsőként tette elérhetővé a modellt Magyarországon

Ügyfeleink érvei az EQUILOR Wealth Office mellett

Startupper, női topvezetők, NextGenek és vállalatalapítók - vajon miért választották az EQUILOR Wealth Office-t?

Startupper, női top-vezető, NextGen és vállalatalapító – vajon ki miért választja az EQUILOR Wealth Office-t?

„Én a nyereségemből, nem a tőkémből fizetek jutalékot.”

A hagyományos Private Banking modellek döntő többsége a banki, értékesítési szemléleten alapul. A privátbankárok néha szigorú, központilag meghatározott kvóták alapján végzik a tevékenységüket egyes szolgáltatóknál, ami csak részben képes kiszolgálni a privátbanki ügyfelek érdekeit.

Az EQUILOR Wealth Office modelljében ezzel szemben nincsennek kvóták. Értékesítés helyett a minőségi ügyfélkiszolgáláson van a hangsúly. Ennek alapja, hogy az ügyfél és a Wealth Office szolgáltató érdekei közösek: maximalizálni a hozamot, minimalizálni a kockázatokat és optimalizálni a költségeket.

„Sikerdíjas modell, egyszerű, transzparens és motiváló költségszerkezet.”

A fix díjak és nehezen átlátható költségstruktúrák miatt egyre több Private Banking szolgáltató kap kemény kritikát hazánkban is.

 Az EQUILOR Wealth Office modellje viszont eredményorientált, melynek fókuszában a sikerdíj áll. A sikerdíj százalékban megállapított, mértéke előre definiált és az éves, megtermelt hozam mértéke az alapja. Ügyfeleinkkel tehát együtt sírunk és együtt nevetünk, jó- és rosszabb időkben is.

„Nem tömik tele a portfóliómat saját alapokkal.”

Szintén sok kritikát kap a hagyományos Private Banking modellek többsége azért, mert egyes tanácsadók jutalékorientáltan viselkednek és a privátbanki portfóliókat „teletömik” a bankcsoport saját befektetési alapjaival. Nem ritka, hogy ez a szám 70-100% néhány ügyfél esetében.

Az EQUILOR Wealth Office-nál a saját EQUILOR alapok súlya jellemzően 30-45% körüli, hiszen tudjuk: akarva-akaratlanul nem nyújthatjuk mindenben a legjobb megoldást az alapjainkkal, főleg nem mindenki számára.

„Alapkezelői háttér, számos máshol el sem érhető lehetőségekkel.”

Az EQUILOR Wealth Office hátterét nem egy bank, hanem maga az Equilor Alapkezelő Zrt. biztosítja, ami új távlatokat nyit meg a Wealth Office partnereink előtt:

  • Magántőkealapokhoz való hozzáférést
  • Zárt ingatlanalapokban történő befektetési lehetőséget
  • Saját befektetési alap indítását, egyedi befektetési politikával
  • Nemzetközi intézményi befektetések vásárlását, jegyzését

„Befektetési tanácsok osztogatása helyett, kezelik a portfóliómat és vállalják is a döntésekért a felelősséget.”

Az EQUILOR Wealth Office ügyfelek befektetési tanácsok helyett komplex portfóliókezelést kapnak. Ügyfeleink igényeit, kockázati szintjét és hozamelvárásait előre definiáljuk, és portfóliójukat a kritériumok alapján kezeljük, felelősséget vállalva a döntéseinkért.

A hagyományos privátbanki tanácsadás legtöbb modelljével szemben az ajánlásokat, irányokat nem a tanácsadó fogalmazza meg szubjektív értékrend alapján, hanem egy rendszeresen ülésező befektetési bizottság, amelyben Wealth Office tanácsadók, portfólió menedzserek, kockázatkezelési szakértők és az EQUILOR Alapkezelő vezetői is helyet kapnak.

„Bármikor elérhető a Wealth Office tanácsadóm, aki névről ismeri a családtagjaimat is.”

A hagyományos Private Banking modellben egy privátbankár akár 130-170 ügyfelet is kiszolgálhat egyszerre. Ilyenkor a legmagasabb kvalitású kollégáktól sem várható el, hogy mindenkit mélyebben, személyesen megismerjen vagy valódi ismerősként vegye fel a mobiltelefonját az összes ügyfélhívás esetén.

Az EQUILOR Wealth Office kapcsán egy tanácsadó maximum 50 ügyfelet szolgálhat ki – ezért sokkal több ideje marad az ügyféligények megismerésére. Mindig belefér egy kávé, reggeli vagy vacsora, ahol megvitatásra kerülhetnek a piaci események.

„Az EWO Concierge & Lifestyle Management bármit elintéz – amit csak akarok megold.”

Az EQUILOR Wealth Office üzletfejlesztési csapat 2023-ban sem ült a babérjain és EWO Concierge néven exkluzív, személyi asszisztencia jellegű szolgáltatást tett elérhetővé ügyfelei számára – a hazai pénzintézetek közül ismét elsőként.

Az EWO Concierge & Lifestyle Management diplomáciai tapasztalattal rendelkező kollégáit dedikált mobiltelefonszámon érhetik el a Wealth Office ügyfelek, akár munkaidőn kívül is. Az igényeknek, kívánságoknak pedig kizárólag a képzelet és a morális, jogi normák szabnak határt.

EQUILOR Wealth Office 2024

2024-re véleményünk szerint még több hazai HNWI és UHNWI ügyfél érti majd meg, hogy az új pénzügyi kihívások, egy megújult, a hagyományos Private Banking modellek zömét meghaladó pénzügyi megoldást igényelnek, ahol az ügyfelek, tanácsadók és szolgáltatók érdeke közös, a tanácsadás pedig mélyebb, személyesebb és így maximálisan személyre szabott.